Jak zadbać o czystość w biurowcu?

2022-10-18
Jak zadbać o czystość w biurowcu?

W czystym, zadbanym biurowcu lepiej się pracuje, przyjmuje gości biznesowych i ogólnie panuje przyjemniejszy klimat niezbędny dla codziennego funkcjonowania. Jak więc sprawić, aby tak było? Jak zadbać o czystość w biurowcu? Co najważniejsze powinniśmy przestrzegać kilku najważniejszych zasad. Opiszemy je w poniższym artykule! Zapraszamy!

Czystość w miejscu pracy — dlaczego powinniśmy o nią dbać?

Jak wykazuje wiele badań — istnieje korelacja między efektywnością pracowników a czystością w miejscu pracy. Personel jest bardziej zmotywowany, gdy czystość w biurowcu stoi na wysokim poziomie. Panuje większa chęć do wypełniania swoich obowiązków, jak zachowany jest porządek w biurze. Pracownicy, zwłaszcza umysłowi, muszą mieć takie warunki, aby maksymalnie skoncentrować się na pracy. Wśród najważniejszych czynników, które o tym decydują, wymienia się poziom hałasu, oświetlenie, ale i właśnie czyste biuro.

I nie chodzi tu tylko o kwestie estetyczne, bo sprzątanie w biurze ma też niebagatelny wpływ na zdrowie. Alergeny unoszące się w powietrzu mogą powodować liczne schorzenia, tj. ból głowy i gardła, katar, uczulenia itp. Z tego powodu szybko spada wydajność całego personelu, zwłaszcza że wielu pracowników może zostać skierowanych na L4. Żeby do tego nie dopuścić, powinniśmy wiedzieć, jak utrzymać porządek w biurze, zarówno gdy mowa o małych, jak i dużych powierzchniach do sprzątania.

Jak zadbać o porządek w firmie? Podstawowe zasady

Podstawową zasadą jest to, by działania porządkowe nie przeszkadzały w funkcjonowaniu firmy. Mimo że czystość w biurze powinna być kwestią priorytetową, to nie można dopuścić do sytuacji, by przez te czynności zakłócone zostały najważniejsze biznesowe procesy. Musimy więc zadbać o to, aby wszelkie działania porządkowe były wykonywane przed otwarciem lub zamknięciem firmy. Nie będą one kolidowały z pracą innych pracowników, nie będą też uciążliwe dla klientów. Równie istotna jest częstotliwość sprzątania. Biura i magazyny można sprzątać kilka razy w tygodniu, ale już toalety powinny być czyszczone każdego dnia. Wiele oczywiście zależy od charakteru działalności.

Nieoceniony jest wysokiej jakości sprzęt sprzątający, zarówno gdy mowa o odkurzaniu, myciu podłóg, jak i myciu okien. Polecane są tu zwłaszcza roboty sprzątające, o jakich jeszcze wspomnimy. Co równie ważne, każdy pracownik powinien zatroszczyć się o własne miejsce pracy, pozostawiając na swoim biurku tylko te rzeczy, nad którymi aktualnie pracuje. Inne ważne kwestie wpływające na porządek w firmie to dobór odpowiednich mebli biurowych i takich akcesoriów jak teczki i segregatory. Bardzo ważna jest także digitalizacja, czyli przenoszenie dokumentów do zasobów pamięci komputera, dzięki czemu zmniejsza się ilość dokumentów, które trzeba ułożyć i pochować do szaf.

Najczęstsze błędy w utrzymaniu czystości biurowca

Sprzątanie biurowca składa się z szeregu ważnych zadań, a żadnego nich nie można przeoczyć. Jeśli tak się stanie, efekt nigdy nie będzie taki, jak sobie tego życzymy. Wiele firm sprzątających popełnia ważny błąd, zapominając o dokładnym wysprzątaniu tzw. strefy wejściowej, do której zaliczamy drzwi wejściowe, teren zewnętrzny przed wejściem, przedsionek, przeszklenia w pobliżu wejścia, hol i recepcja. Nawet jeśli inne obszary biurowca zostaną pięknie wysprzątane, to braki w tej strefie rzucają cień na całą pracę. Pokutuje również nieumiejętne mycie podłóg, zwłaszcza w holach, a dzieje się tak najczęściej przez źle dobrany środek myjący, nieprawidłowe dozowanie chemii czy błędną technikę mopowania. Inne popularne błędy wiążą się z używaniem niecertyfikowanych płynów do dezynfekcji, przez co efekty czyszczenia są słabe, a mogą i niszczyć powierzchnie — odbarwiać ją i ścierać jej wierzchnią warstwę. Bolączką wielu firm sprzątających jest też brak dokładnego zakresu wykonywanych czynności i zapominanie o szczegółach, które mają niebagatelny wpływ na całościowy efekt.

Jak zadbać o czystość okien biurowych?

Biurowce kojarzą się z wielkimi przestrzeniami i ogromnymi przeszkleniami, o jakie trzeba należycie zadbać, żeby budynek prezentował się atrakcyjnie. W tym celu wynajmowane są firmy, które poza stosowaniem tradycyjnych rozwiązań (mop + ściągacz + wiadro z wodą i płynem), korzystają z nowocześniejszych możliwości, do których zaliczamy roboty do mycia okien. Te inteligentne urządzenia działają szybko i efektywnie. Jeśli nie wynajmujemy żadnej firmy do tych zadań, zdecydowanie powinniśmy pomyśleć o zakupie tego robociego pomocnika.

Jak utrzymać biuro w czystości? Zainwestuj w niezbędny sprzęt!

A jak już omawiamy temat nowoczesnego sprzętu sprzątającego, to warto rozwinąć tę myśl, przekonując, co do tego, że tego rodzaju urządzenia są najlepszym, najbardziej efektywnym sposobem, aby utrzymać biuro w czystości. Robot do mycia okien, o jakim wspomnieliśmy powyżej to niepozorne, ale niezwykle wydajne urządzenie do tego, by umyć większe i mniejsze przeszklenia. Tyle samo dobrego można powiedzieć o innych sprzętach, jak roboty odkurzacze i roboty myjące podłogi. Dzięki nim podłogi będą zawsze lśnić! Roboty działają z niebywałą precyzją, dokładnie usuwając każdą nawet najmniejszą drobinę. Są praktycznie bezobsługowe, niezawodne i bardzo inteligentne. Naszpikowane mnóstwem czujników wiedzą, jak i gdzie sprzątać, więc mamy pewność, że nie ominą żadnego obszaru.

Nie ma wątpliwości, że dbając o czystość w biurowcu, należy pamiętać o kilku zasadach. To pozwoli nam zawsze cieszyć się z czystej, schludnej i uporządkowanej przestrzeni biurowej.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel